SEG

ZŁOTA STRONA EMITENTA jest piątą edycją Konkursu organizowanego przez Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych, którego celem jest wyłonienie najlepszej strony internetowej spółki giełdowej.

Aktualności

IV Edycja Złotej Strony Emitenta

2010-05-19

Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych ogłasza IV edycję Konkursu ZŁOTA STRONA EMITENTA, w którym zostanie wyłoniona najlepsza strona internetowa spółki giełdowej.

Celem Konkursu jest promocja stron internetowych spółek giełdowych, jako przyjaznej, efektywnej i nowoczesnej formy komunikowania się emitenta z inwestorami, akcjonariuszami oraz środowiskiem biznesowym.

W tegorocznej, czwartej już edycji Konkursu Złota Strona Emitenta, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych zdecydowało się utworzyć nową kategorię konkursową, adresowaną do zagranicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie (w tym na rynku NewConnect).

Do udziału w Konkursie zakwalifikowane zostaną strony internetowe wszystkich spółek, których akcje będą notowane na GPW w Warszawie w dniu 1 lipca 2010 roku. Witryny internetowe będą oceniane w ramach 5 kategorii konkursowych:

  1. polskie spółki giełdowe należące do indeksów WIG20 i mWIG40
  2. polskie spółki giełdowe należące do indeksu sWIG80
  3. polskie spółki giełdowe nie należące do w/w indeksów giełdowych
  4. polskie spółki giełdowe notowane na rynku alternatywnym NewConnect
  5. wszystkie zagraniczne spółki giełdowe notowane na GPW w Warszawie, również na rynku NewConnect

Najlepsze strony internetowe będą wyłaniane w 3 kolejnych etapach Konkursu. Celem I etapu (1 lipca – 3 sierpnia) będzie wyłonienie 10 witryn o najlepszej punktacji w każdej kategorii. Strony internetowe będą oceniane według formularza zawierającego 8 pytań zamkniętych, którym przypisano odpowiednią wagę punktową (szczegóły w Regulaminie Konkursu).

„Czwarta edycja Konkursu Złota Strona Emitenta uwzględnia doświadczenia wynikające z analizy przebiegu Konkursu w ubiegłych latach oraz zmieniające się potrzeby inwestorów. W roku bieżącym kryteria oceny w pierwszym etapie zostały wzbogacone o wykorzystanie nowoczesnych sposobów komunikacji z inwestorami typu: czat, blog korporacyjny, uczestnictwo w portalach społecznościowych, a także umieszczanie transmisji video na stronach www lub odnośników do materiałów video” – mówi Beata Stelmach, Prezes Zarządu Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych.

W II etapie (5 sierpnia – 5 września) Jury Konkursu złożone ze specjalistów w 8 dziedzinach - po 4 osoby w poszczególnym kryterium - wyłoni 3 nominatów w każdej kategorii. W tej części Konkursu pojawi się nowe kryterium „informacje dla inwestorów odnośnie nowych zasad WZA”, związane z ze zmianami w kodeksie spółek handlowych w zakresie organizacji walnych zgromadzeń.

III etap Konkursu (7 września – 30 września) będzie polegał na wyłonieniu 5 laureatów spośród 15 nominowanych stron. Wyboru dokona Kapituła Konkursu, w której zasiadają przedstawiciele instytucji rynku kapitałowego oraz najbardziej uznani fachowcy w dziedzinach takich jak: grafika, komunikacja marketingowa, dziennikarstwo, ekonomia czy relacje inwestorskie.

Ogłoszenie wyników Konkursu Złota Strona Emitenta 2010 oraz wręczenie nagród nastąpi podczas V Kongresu Zarządów Spółek Giełdowych SEG, w dniu 1 października 2010 roku.

Szczegółowe omówienie zasad Konkursu oraz prezentacja raportu „Wpływ Konkursu na komunikację spółki notowanej z otoczeniem”, opracowanego na podstawie Konkursu Złota Strona Emitenta zrealizowanego w 2009 roku, odbędą się podczas II Kongresu Relacji Inwestorskich SEG w dniach 26-27 maja 2010 roku. Głównym przesłaniem tegorocznego Kongresu będzie poruszenie zagadnień dotyczących komunikacji z analitykami i inwestorami. Informacje nt. Kongresu Relacji Inwestorskich są dostępne na stronie www.seg.org.pl

Patronat nad Konkursem Złota Strona Emitenta 2010 objęła Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie SA oraz Grupa Etendard.

Patronat medialny sprawują: Rzeczpospolita, Gazeta Giełdy Parkiet, Polska Agencja Prasowa, Miesięcznik Kapitałowy, Computerworld, Radio PIN, Onet.pl, TCN CNBC Biznes.