1 lipca 2010 roku rozpoczął się I etap Konkursu na najlepszą stronę internetową spółki giełdowej ZŁOTA STRONA EMITENTA 2010.
W I etapie Konkursu (1 lipca – 3 sierpnia 2010 roku) strony internetowe spółek giełdowych będą oceniane według formularza zawierającego 8 pytań zamkniętych, którym przypisano odpowiednią wagę punktową:
1. Jak szybko spółka odpowiada merytorycznie na zapytanie dotyczące relacji inwestorskich przekazane za pośrednictwem strony internetowej? (18)
2. Czy na stronie są zamieszczone: (10)
3. Czy na stronie jest działająca wyszukiwarka treści zawartych na stronie? (5)
4. Czy na stronie zamieszczono odnośniki do stron innych instytucji rynku kapitałowego (KNF, GPW, SEG)? (3)
5. Czy spółka w prowadzeniu relacji inwestorskich wykorzystuje nowoczesne sposoby komunikacji z inwestorami: (2)
6. Czy strona dostępna jest w języku angielskim? (5)
7. Efektywność pozycjonowania strony. (5)
8. Dostępność stron www wg systemu MONIT24. (2)
Ocenie podlegają strony internetowe wszystkich spółek polskich i zagranicznych, których akcje w dniu 1 lipca 2010 roku są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, w tym na rynku NewConnect.
Do II etapu Konkursu Złota Strona Emitenta 2010 zakwalifikowanych zostanie 50 witryn o najwyższej punktacji – po 10 witryn w każdej z 5 kategorii konkursowych:
1) polskie spółki giełdowe należące do indeksów WIG20 i mWIG40
2) polskie spółki giełdowe należące do indeksu sWIG80
3) polskie spółki giełdowe nie należące do w/w indeksów giełdowych
4) polskie spółki giełdowe notowane na rynku alternatywnym NewConnect
5) wszystkie zagraniczne spółki giełdowe notowane na GPW w Warszawie, również na rynku NewConnect
Wyniki I etapu Konkursu zostaną ogłoszone 4 sierpnia 2010 roku.