SEG

ZŁOTA STRONA EMITENTA jest piątą edycją Konkursu organizowanego przez Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych, którego celem jest wyłonienie najlepszej strony internetowej spółki giełdowej.

Aktualności

I etap Konkursu Złota Strona Emitenta V

2011-11-08

Informujemy, że 2 listopada, rozpoczął się I etap Konkursu Złota Strona Emitenta V. Witryny internetowe wszystkich spółek notowanych na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych będą poddawane ocenie w ramach I etapu według podanych kryteriów.

W I etapie Konkursu (2 listopada 2011 – 27 stycznia 2012roku) strony internetowe spółek giełdowych będą oceniane według formularza, który w tej edycji został poszerzony o dodatkowe wymogi, takie jak: zamieszczenie szczegółowej informacji o ostatnio przeprowadzonym Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy, publikacja opinii biegłego rewidenta, oraz podanie bezpośredniego kontaktu dedykowanego dla inwestorów. Formularz oceny zawiera 8 pytań zamkniętych, którym przypisano odpowiednią wagę punktową:

  1. Jak szybko spółka odpowiada merytorycznie na zapytanie dotyczące relacji inwestorskich przekazane za pośrednictwem strony internetowej? (9)
  2.  
  3. Czy na stronie są zamieszczone: (12)
  4. a)    podstawowe dokumenty korporacyjne, a w szczególności statut i regulaminy organów spółki (1)

    b)    życiorysy zawodowe członków organów spółki (1)

    c)    raporty bieżące (1)

    d)    raporty okresowe  (1)

    e)    roczne sprawozdania z działalności rady nadzorczej (1)

    f)    informacja o strukturze akcjonariatu oraz dane akcjonariusza dominującego lub akcjonariuszy znaczących (1)

    g)    kalendarium wydarzeń korporacyjnych (1)

    h)    podstawowe wskaźniki finansowe spółki (1)

    i)     transmisje video z wydarzeń korporacyjnych lub link z materiałami do stron internetowych, które je zamieszczają (1)

    j)     opinia Biegłego Rewidenta (1)

    k)    szczegółowe informacje o ostatnim przeprowadzonym Walnym zgromadzeniu Akcjonariuszy (1)

    l)     kontakt dedykowany dla inwestorów (1)

     

  5. Czy na stronie jest działająca wyszukiwarka treści zawartych na stronie? (5)
  6.  
  7. Czy na stronie zamieszczono odnośniki do stron innych instytucji rynku kapitałowego (KNF, GPW, SEG, SII)? (4) 
  8.  
  9. Czy spółka w prowadzeniu relacji inwestorskich wykorzystuje nowoczesne sposoby komunikacji z inwestorami. (6)
  10. a) czat (2)

    b) blogi, fora eksperckie (Goldenline, Bankier, Money, StockWatch, itp.) lub uczestnictwo w portalach społecznościowych (Facebook, Blip, Tweeter, itp.) (2)

    c) wersja mobilna (2)

  11. Czy strona dostępna jest w języku angielskim. (5)
  12.  
  13. Ocena  pozycjonowania strony. (5)
  14.  
  15. Dostępność stron www wg systemu MONIT24. (2)

Celem I etapu jest wyłonienie po 10 stron najwyżej punktowanych w każdej z 5 kategorii. Ocenie podlegają strony internetowe wszystkich spółek polskich i zagranicznych, których akcje w dniu 2 listopada 2011 roku są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w tym na rynku NewConnect.

Wyniki I etapu Konkursu zostaną ogłoszone 1 lutego 2012 roku.

Tak jak w latach ubiegłych, spółki będą mogły otrzymać nieodpłatne ekspertyzy ukazujące indywidualne wyniki na tle pozostałych emitentów, a także opracowany zostanie raport zawierający analizę ewolucji stron internetowych jako środka komunikacji z inwestorami. 

http://www.tvncnbc.pl/10642920,0,0,3,1,zlota-strona-emitenta,tvn_cnbc.html

Nagranie dostępne pod adresem: http://www.tvncnbc.pl/10642920,0,0,3,1,zlota-strona-emitenta,tvn_cnbc.html