Informujemy, że 2 listopada, rozpoczął się I etap Konkursu Złota Strona Emitenta V. Witryny internetowe wszystkich spółek notowanych na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych będą poddawane ocenie w ramach I etapu według podanych kryteriów.
W I etapie Konkursu (2 listopada 2011 – 27 stycznia 2012roku) strony internetowe spółek giełdowych będą oceniane według formularza, który w tej edycji został poszerzony o dodatkowe wymogi, takie jak: zamieszczenie szczegółowej informacji o ostatnio przeprowadzonym Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy, publikacja opinii biegłego rewidenta, oraz podanie bezpośredniego kontaktu dedykowanego dla inwestorów. Formularz oceny zawiera 8 pytań zamkniętych, którym przypisano odpowiednią wagę punktową:
a) podstawowe dokumenty korporacyjne, a w szczególności statut i regulaminy organów spółki (1)
b) życiorysy zawodowe członków organów spółki (1)
c) raporty bieżące (1)
d) raporty okresowe (1)
e) roczne sprawozdania z działalności rady nadzorczej (1)
f) informacja o strukturze akcjonariatu oraz dane akcjonariusza dominującego lub akcjonariuszy znaczących (1)
g) kalendarium wydarzeń korporacyjnych (1)
h) podstawowe wskaźniki finansowe spółki (1)
i) transmisje video z wydarzeń korporacyjnych lub link z materiałami do stron internetowych, które je zamieszczają (1)
j) opinia Biegłego Rewidenta (1)
k) szczegółowe informacje o ostatnim przeprowadzonym Walnym zgromadzeniu Akcjonariuszy (1)
l) kontakt dedykowany dla inwestorów (1)
a) czat (2)
b) blogi, fora eksperckie (Goldenline, Bankier, Money, StockWatch, itp.) lub uczestnictwo w portalach społecznościowych (Facebook, Blip, Tweeter, itp.) (2)
c) wersja mobilna (2)
Celem I etapu jest wyłonienie po 10 stron najwyżej punktowanych w każdej z 5 kategorii. Ocenie podlegają strony internetowe wszystkich spółek polskich i zagranicznych, których akcje w dniu 2 listopada 2011 roku są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w tym na rynku NewConnect.
Wyniki I etapu Konkursu zostaną ogłoszone 1 lutego 2012 roku.
Tak jak w latach ubiegłych, spółki będą mogły otrzymać nieodpłatne ekspertyzy ukazujące indywidualne wyniki na tle pozostałych emitentów, a także opracowany zostanie raport zawierający analizę ewolucji stron internetowych jako środka komunikacji z inwestorami.