SEG

ZŁOTA STRONA EMITENTA jest piątą edycją Konkursu organizowanego przez Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych, którego celem jest wyłonienie najlepszej strony internetowej spółki giełdowej.

Regulamin Konkursu

  Pobierz regulamin w formacie pdf



Regulamin konkursu Złota Strona Emitenta V

 

na najlepszą stronę internetową spółki giełdowej

 

 

§ 1. ORGANIZATOR

Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych z siedzibą przy ul. Nowy Świat 35 lok.5A w Warszawie, zwane dalej SEG.
 

 

§ 2. CEL KONKURSU

Celem konkursu jest wyłonienie najlepszych witryn internetowych
notowanych spółek w następujących kategoriach:
 
I          Polskie spółki giełdowe należące do grona WIG20 i mWIG40,
II        Polskie spółki należące do sWIG80,
III       Polskie spółki notowane na GPW nie należące do w/w indeksów,
IV      Polskie spółki notowane na rynku alternatywnym NewConnect,
V       Wszystkie spółki zagraniczne notowane na GPW w Warszawie (w tym na rynku NewConnect).
 
 

 

§ 3. UCZESTNICTWO W KONKURSIE

Konkurs skierowany jest do spółek polskich i zagranicznych, których akcje
w dniu 2 listopada 2011 roku są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie SA, w tym na rynku NewConnect. Spółki zagraniczne rozumiane są jako spółki z siedzibą poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
 

 

§ 4. ZASADY WYŁONIENIA NOMINATÓW I LAUREATÓW

1.     Uczestnictwo w konkursie nie wymaga zgłoszenia.
2.     Postępowanie konkursowe poprzedzone będzie podziałem emitentów na 5 kategorii konkursowych. Spółki zostaną przyporządkowane do następujących kategorii:
·        polskie spółki należące do WIG20 i mWIG40,
·        polskie spółki należące do sWIG80,
·        polskie spółki notowane na GPW nie należące do w/w indeksów,
·        polskie spółki notowane na rynku alternatywnym NewConnect,
·        spółki zagraniczne notowane na GPW w Warszawie (w tym NewConnect).
Podstawą przydzielenia do danej kategorii jest przynależność do danego indeksu lub rynku wg stanu na 2 listopada 2011 roku.
3.     Konkurs przebiegać będzie w trzech etapach.
4.     Etap pierwszy postępowania konkursowego przeprowadzony będzie przez pracowników         Biura SEG oraz osoby wskazane przez SEG.
5.     Etap pierwszy obejmuje wstępną kwalifikację wg prostego formularza zawierającego 8 pytań zamkniętych, którym przypisane zostały wagi podane w nawiasach:
a)     Jak szybko spółka odpowiada merytorycznie na zapytanie dotyczące relacji inwestorskich przekazane za pośrednictwem strony internetowej? (9)
b)    Czy na stronie są zamieszczone (12):
·        podstawowe dokumenty korporacyjne, a w szczególności statut i regulaminy organów spółki (1)
·        życiorysy zawodowe członków organów spółki (1)
·        raporty bieżące (1)
·        raporty okresowe (1)
·        roczne sprawozdania z działalności rady nadzorczej (1)
·        informacja o strukturze akcjonariatu oraz dane akcjonariusza dominującego lub akcjonariuszy znaczących (1) 
·        kalendarium wydarzeń korporacyjnych (1)
·        podstawowe wskaźniki finansowe spółki (1)
·       transmisje video lub link z materiałami do stron internetowych, które je zamieszczają (1)
·       opinia biegłego rewidenta(1)
·       szczegółowe informacje o ostatnim przeprowadzonym Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy (1)
·       kontakt dedykowany dla inwestorów (1)?
 
c)      Czy na stronie jest działająca wyszukiwarka treści zawartych na stronie? (5)
d)    Czy na stronie zamieszczono odnośniki do stron innych instytucji rynku kapitałowego (KNF, GPW, SEG, SII) (4)
e)    Czy spółka w prowadzeniu relacji inwestorskich wykorzystuje nowoczesne sposoby komunikacji z inwestorami (6)
 
                     ·              czat, (2)
     ·              blogi, fora eksperckie ( Goldenline, Bankier, Money, StockWatch, itp.) lub uczestnictwo w portalach społecznościowych        (Facebook, Blip, Tweeter, itp.) (2)
     ·               wersja mobilna (2)
f)      Czy strona dostępna jest w języku angielskim (5)
g)     Ocena pozycjonowania strony (5)
h)      Dostępność stron www wg systemu MONIT 24 (2)
6.      Etap pierwszy zakończony będzie wyborem po 10 stron, które uzyskały największą liczbę punktów w każdej z 5 kategorii konkursowych. W sytuacji gdy najniższa liczba punktów kwalifikująca stronę do II etapu zostanie przyznana większej liczbie ocenianych stron, do II etapu kwalifikują się w pierwszej kolejności te spółki spośród wszystkich, które uzyskały taką samą ocenę, które osiągnęły krótszy czas odpowiedzi na zapytanie. Jeśli rozstrzygnięcie na podstawie tego kryterium nie będzie możliwe, do II etapu przechodzą wszystkie strony, które uzyskały najniższą liczbę punktów kwalifikującą stronę do II etapu.
 
7.       Etap drugi polegać będzie na wyłonieniu po trzech nominatów do nagrody w każdej z 5 kategorii konkursu. Wyłonienia nominatów dokonuje Jury konkursowe, złożone ze specjalistów w 9 dziedzinach, po 4 osoby w każdej z dziedzin. Wyboru składu Jury dokonuje Organizator. Każdy z uczestników zespołu Jury ocenia strony wg kryterium zgodnego z własną specjalnością i przypisuje jej ocenę punktową (0-10 pkt.). Maksymalna liczba punktów, jakie może zdobyć strona w II etapie wynosi 360.
 
8.     Kategorie oceny w etapie II:
a)     Jasność komunikatu, zawartość informacyjna
b)      Komunikacja z inwestorem
c)     Innowacyjność komunikacji
d)    Intuicyjność, ergonomia, zgodność z regułami nawigacji
e)     Poprawność zastosowanych technologii
f)      Estetyka strony
g)     Opinia inwestorów indywidualnych
h)    Opinia inwestorów instytucjonalnych
i)       Opinia inwestora zagranicznego
9.     W przypadku, gdyby pełna ocena w którymkolwiek z kryteriów nie była możliwa, Organizator podejmie stosowne działania, mając na względzie konieczność zapewnienia sprawiedliwego rozstrzygnięcia.
 
10. Drugi etap postępowania konkursowego prowadzi do wyłonienia w każdej grupie trzech nominatów do nagrody. W sytuacji gdy najniższa liczba punktów kwalifikująca stronę do III etapu zostanie przyznana przez członków jury większej liczbie ocenianych stron. Do III etapu kwalifikują się wszystkie strony, które uzyskały najniższą liczbę punktów kwalifikująca stronę do III etapu. Do etapu trzeciego kwalifikuje się łącznie 15 spółek lub więcej – stosownie do postanowień w zdaniu poprzedzającym.
11. Etap trzeci polega na wskazaniu pięciu laureatów konkursu przez Kapitułę konkursową. Wyboru składu Kapituły dokonuje Organizator.
 
 

 

§ 5. WYNIKI KONKURSU

1         Zdobywcy pierwszych miejsc w każdej z 5 kategorii konkursowych otrzymają Statuetki „Złota Strona Emitenta”.
2         Spółka, która została wskazana przez Kapitułę konkursu jako laureat w każdej z 5 kategorii konkursowych, do czasu rozstrzygnięcia kolejnej edycji Konkursu ma prawo posługiwać się tytułem laureata we wszelkich materiałach informacyjnych
i reklamowych. 
3         Spółka, której witryna internetowa uzyska nominację do nagrody (znalazła się w gronie 3 spółek wskazanych przez jury, w każdej z 5 kategorii konkursowych), do czasu rozstrzygnięcia kolejnej edycji Konkursu ma prawo posługiwać się tytułem nominata we wszelkich materiałach informacyjnych i reklamowych.
4         Kapituła zastrzega sobie prawo do nieprzyznania nagrody
         w którejkolwiek z kategorii.
5         Z zastrzeżeniem pkt. 1, nie przewiduje się nagród o charakterze finansowym lub rzeczowym.
6         Organizator zastrzega sobie prawo do przyznania nagród indywidualnych lub wyróżnień.
 

 

§ 6. TERMINY

1.     Etap pierwszy rozpoczyna się 2 listopada 2011 roku i trwa do 27 stycznia 2012 roku.
2.     Etap drugi rozpoczyna się 2 lutego 2011 roku i trwa do 30 marca 2012 roku.
3.     Etap trzeci rozpoczyna się 5 kwietnia 2012 roku i trwa do 15 maja 2012 roku.
4.     Konkurs zakończony zostaje ogłoszeniem werdyktu podczas IV Kongresu Relacji Inwestorskich Spółek Giełdowych SEG 12-13 czerwca 2012 roku.