Etap I

      Pierwszy etap oceny, poprzedzony podziałem spółek na 5 kategorii, będzie się odbywać według formularza zawierającego 8 pytań zamkniętych (TAK/NIE), którym przypisano następujące wagi:

  1. Jak szybko spółka odpowiada merytorycznie na zapytanie dotyczące relacji inwestorskich przekazane za pośrednictwem strony internetowej? (9)
  2. Czy na stronie są zamieszczone: (12)

a)    podstawowe dokumenty korporacyjne, a w szczególności statut i regulaminy organów spółki (1)

b)      życiorysy zawodowe członków organów spółki (1)

c)       raporty bieżące (1)

d)      raporty okresowe  (1)

e)      roczne sprawozdania z działalności rady nadzorczej (1)

f)       informacja o strukturze akcjonariatu oraz dane akcjonariusza dominującego lub akcjonariuszy znaczących (1)

g)      kalendarium wydarzeń korporacyjnych (1)

h)      podstawowe wskaźniki finansowe spółki (1)

i)        transmisje video z wydarzeń korporacyjnych lub link z materiałami do stron internetowych, które je zamieszczają (1)

j)        opinia Biegłego Rewidenta (1)

k)    szczegółowe informacje o ostatnim przeprowadzonym Walnym zgromadzeniu Akcjonariuszy (1)

l)        kontakt dedykowany dla inwestorów (1)

  1. Czy na stronie jest działająca wyszukiwarka treści zawartych na stronie? (5)
  2. Czy na stronie zamieszczono odnośniki do stron innych instytucji rynku kapitałowego (KNF, GPW, SEG, SII)? (4)
  3. Czy spółka w prowadzeniu relacji inwestorskich wykorzystuje nowoczesne sposoby komunikacji z inwestorami. (6)

a) czat (2)

b) blogi, fora eksperckie (Goldenline, Bankier, Money, StockWatch, itp.) lub uczestnictwo w portalach społecznościowych (Facebook, Blip, Tweeter, itp.) (2)

c) wersja mobilna (2)

6.       Czy strona dostępna jest w języku angielskim. (5)

7.       Ocena  pozycjonowania strony. (5)

8.       Dostępność stron www wg systemu MONIT24. (2)

Celem I etapu jest wyłonienie po 10 stron najwyżej punktowanych w każdej z 5 kategorii.  W sytuacji, gdy najniższa liczba punktów kwalifikująca stronę do II etapu zostanie przyznana większej liczbie ocenianych stron, do II etapu kwalifikują się w pierwszej kolejności te spółki spośród wszystkich o tej samej liczbie punktów, które szybciej odpowiedziały merytorycznie na zapytania mailowe. Jeśli wśród tych stron żadna nie odpowiedziała w wyznaczonym czasie i nie zdobyła punktów w tej kategorii – do II etapu przechodzą wszystkie strony, które uzyskały taką samą ocenę.

Ocenie podlegają strony internetowe wszystkich spółek polskich i zagranicznych, których akcje
w dniu 2 listopada 2011 roku są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w tym na rynku NewConnect.

 

 

  Pobierz plik "Ocena Etapu I Konkursu ZSE 2011" w formacie pdf